Exhibició de la FIO

Data: 3 de Maig 2026

Ubicació: Cuatro Vientos

El diumenge 3 de Maig va celebrar-se a l’Aeroport de Madrid-Cuatro Vientos un dels actes institucionals principals per a commemorar el 50 aniversari d’ADAR Asociación de Aviadores de la República. La Fundación Infante de Orleans (FIO) va dedicar el vol dels seus avions pels 50 anys d’ADAR, amb la presència destacada, entre d’altres del General de l’Aire Francisco Braco Carbó, actual JEMAE.

Després de la recepció al palc d’honor, i dels parlaments de les autoritats militars, de la FIO i la presidenta d’ADAR davant del I-16 (amb les ensenyes republicanes que reprodueixen les del llavors Capità José Mª Bravo), es va poder disfrutar de la magnífica exhibició aèria que la FIO realitza cada primer diumenge de mes. El dia, tot i que havia plogut ben fort fins l’alba i amenaçava vent, va permetre un espectacle meravellós amb sol radiant entre núvols, perfecte per a poder veure les evolucions de les diferents formacions al cel. Malauradament, el Mosca i el Po-2 no van poder volar per problemes tècnics.

Posteriorment vam gaudir d’un dinar de germanor.

Pròxima celebració, a Sant Boi de Llobregat el dia 31 d’aquest mes de maig, al mateix lloc on fa 50 anys es va realitzar la primera reunió oficial d’ADAR

Fotògraf de la FIO
Palc d'honor a Cuatro Vientos

Palc d’honor amb la representació d’ADAR i el JEMAE

Agradable xerrada amb el General de l’Aire Francisco Braco

El I-16 de la Fundación Infante de Orleans

Mosca de la FIO
IMG 4255 scaled
Parlament de la presidenta d'ADAR

Parlament de la presidenta d’ADAR

Stand d’ADAR al «corralito»

Presidenta d’ADAR Carmen Marimón, president i vicepresident d’ADAR agrupació Catalana-Nord-Balear Antoni Vilella i Antoni Valldeperes

Stand d'ADAR
PHOTO 2026 05 04 08 44 03
PHOTO 2026 05 04 00 30 54 2

Una resposta a «50 aniversari a Cuatro Vientos»

  1. Avatar de JUAN ENRIQUE PUCHE ESPEJO
    JUAN ENRIQUE PUCHE ESPEJO

    Respetados miembros de la ADAR, como oficial de aviación retirado, amante de los aeroplanos y admirador de aviadores, les felicito por la celebración del 50 aniversario de su fundación (me ha llegado al oído que estuvo magnífica) y no me cabe duda de que mi amigo y compañero, ese impecable profesional que es el Gl. Paco Braco se lo pasaría en grande. Admirador de los aviadores republicanos no puedo por menos que recomendarles (sin que suene a presunción!!) dos de mis libros referentes al tema, ambos editados por Circulo Rojo. En el primero de ellos «Cuatro cuentos y un relato de aviadores», el relato se refiere a la historia de Eloy Gonzalo Obarro, tío de un queridisimo amigo mío, derribado en los cielos de Gijón en septiembre de 1937. El segundo, «Viejos aviadores» (premio narrativa Ejercito del Aire 2023) recoge la historia de dos aviadores españoles que se conocen en Rusia y acaban sus vidas en un asilo, ambos con el mal de Alzheimer. Reciban un cordial saludo y si les han interesado los libros sugeridos, espero que disfruten con su lectura.

Deixa un comentari

L’adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.